Świat przedstawiony w Świcie Legend można podzielić na cztery najważniejsze okresy.
Czasy mistyczne (zwane inaczej Cosmomagina) to okres liczony od przybycia pierwszych ludzi na kontynent Tanis. Szacuje się, że ten okres trwał równe tysiąc lat i zakończył się wojną między bogami a smokami, która potem została nazwana Wojną Dzieci. Nazwa była aluzją do tego, że pradawni pochodzą od samej Matki Nicości.
Po wielkiej wojnie nastąpił Piętnastoletni Boski Terror, który przetoczył się przez kontynent Tanis niczym zaraza paląc i niszcząc wszystkie co miało związek ze smokami i ich wyznawcami. Powstała Święta Inkwizycja, która spaliła na stosie niezliczoną ilość magicznych mieszkańców kontynentu.
Kolejny okres narodził się po odejściu gniewnych bogów na wieczny sen. Ludzie postanowili zakończyć spory i waśnie tworząc jedną, wielką Republikę, która miała zrzeszać wszystkie dziewięć królestw. Początek tego okresu charakteryzuje się przede wszystkim wielkim, technologicznym zacofaniem, ponieważ do tej pory ludzkość opierała swój rozwój na magii i energii Źródła. Z tego też względu pierwsze dwa stulecia to wieki odkryć, politycznych intryg, rozwoju Świętego Zakonu Masek i powierzchniowego spokoju między królestwami. Okres Nowej Republiki, a potem z biegiem lat czasy Starej Republiki kończą się kolejnym niszczycielskim konfliktem zwanym Wojną o Północ.
Po pokonaniu ostatniego czarnoksiężnika oficjalnie po prawie czterystu lat uznaje się, że świat magii wymarł. Nastaje nowa epoka, Epoka Umysłu i Gniewu. Po rozpadzie Republiki na jej zgliszczach powstaje z prochów Inkwizycja, która w morderczym szale zabija pozostałych przy życiu magicznych, niszczy księgi oraz magiczne artefakty. Królestwa wypowiadają sojusze i tkwią w zawieszone między wojną a pokojem.
Niespokojny okres naznaczony licznymi bitwami zostaje przerwany przez upiory zwane Bahal, które najeżdżają północne królestwa. Brutalna, bezkompromisowa wojna rozpierzcha się na połowę kontynentu. Wiele ludzkich istnień ginie pod pazurami bestii z Czarnej Doliny. Dopiero powrót najwyższego ze smoków, Thurana, kończy konflikt uśmiercając Bahal i ostatecznie przywracając magię do świata Tanis.
Zapoczątkowany przez powrót Thurana okres zostanie nazwany Latami Łusek i trwa nieprzerwanie od niemalże dwustu lat. I właśnie po dwóch wiekach kolejnych intryg i rozgrywek na szachownicy świata dochodzimy do teraźniejszości, gdzie będziemy mogli śledzić historię tajemniczej Lucy, która będzie miała sposobność poznać wszystkie trzy największe konflikty, które wstrząsnęły kontynentem Tanis. Pytanie tylko brzmi, dlaczego?